Zaloguj się
Darmowa Rejestracja
Entropia Universe zabierze Cię do zupełnie nowego świata MMORPG. Bez miesięcznych opłat. Ściągnij bezpłatnie już dziś i dołącz do życia jako kolonista na odległej nieznanej planecie.
POBIERZ
Ostatnio na forum
Wielkanocny Mayhem 2018
2018-03-29 20:11, mixer70

Podział Mayhem: To wydarzenie oferuje dwa tryby: Indywidualną obronę (Solo Defense) i indywidualną anihilację ...

Aktualizacja EU do wersji 15.16.0
2018-03-27 19:56, mixer70

Uwagi do aktualizacji: Nowa profesja - looter - ( łupieżca ) Dodano nową profesję looter (w kategorii gromadzen...

Gildia EntropiaForum.pl - Aplikacje
2018-03-11 06:59, RB09PL

Witam no to i ja składam swoją aplikację....na razie na forum jak wejde na gre to złoże w terminalu....gram od 2...

Droga Do Chwały
2017-12-14 20:59, Maxvell

Nie wiem czy DDC jeszcze działa ale jako, że udało mi się na dobre wrócić do gry to się wpisuję i zacznę wkl...

Mentor mile widziany.
2017-12-08 14:12, Demian

Cześć, szukam poważnej osoby, która mogłaby zostać moim mentorem. Nie będzie trzeba mnie wprowadzać w grę i...

Konkursy
droga do chwaly
Zapraszamy na Facebook!
Twitter
Serwer Mumble!
Przydatne linki
Planety

Ed Robles 3. opowiada o planowanym miękkim starcie Cyrene

2012-04-04 22:06:00

Widząc pytania pojawiające się w wątku konkursu "Planet Cyrene Launch Date", zainteresowaliśmy się tematem i skontaktowaliśmy się z przyjacielem Entropia Planets i kreatywnym dyrektorem Planet Cyrene Edem Robs'em 3. Zgodził się udzielić nam wywiadu na temat przyjętej przez Planet Cyrene strategii "miękkiego startu". EP: Oczywistym jest pytanie, dlaczego wybraliście "miękki start"? Ed Robles 3.: Zdecydowaliśmy się na miękki start z wielu powodów. Głównym powodem była premiera, którą planowaliśmy na 13 marca, by wykorzystać rozgłos na GDC. Przygotowanie wszystkiego dla prasy i wielkiej imprezy wydania gry jest czasochłonne. Ze względu na to, że GDC już się skończyło, teraz postaramy się przygotować imprezę na Comic Con. Miękki start ma pozwolić obecnym graczom na uzyskanie przedsmaku Cyrene przed wielkimi zapowiedziami prasowymi i pełnoprawną premierą. EP: Możesz powiedzieć, dlaczego początkowa data premiery nie doszła do skutku? Ed Robles 3.: Nie wszystko było przygotowane na czas, aby wydać aktualizację. Nie chcieliśmy wydać Cyrene bez tego wszystkiego, co czyni ją unikalną, co miałoby miejsce w wypadku pierwotnej daty premiery. EP: Wspominałeś, że miękki start nie będzie tak obszerny, jak ostateczna wersja. Czy możesz podzielić się z nami informacjami, jakie rzeczy będą niedostępne przed oficjalną premierą? To znaczy, czy odczujemy brak zawartości? Mniej mobów/miast/przedmiotów? A może będzie brakować całych systemów? Ed Robles 3.: Pomimo że wystartujemy z dość obszerną zawartością, masz,rację mówiąc, że część zawartości nie pokaże się aż do momentu, uruchomienia ostatecznej wersji. Zrobimy tak po to, aby zapewnić każdemu uczucie świeżości i być fair dla każdego, kto nie słyszał o grze przed jej wydaniem. Niedostępne treści obejmują: niektóre moby i misje, które prowadzą do otrzymania przedmiotów, które z kolei prowadzą do dalszej treści, przedmiotów i historii. Zastanawiamy się też nad ilością pojazdów, z którymi wydana zostanie gra. Obecnie mam siedem gotowych pojazdów, możliwe jednak, że gra wystartuje jedynie z dwoma. Być może zestawem pojazdów lądowych i powietrznych. EP: Gdy Cyrene w pełni wystartuje, nowoprzybyli gracze będą w zdecydowanie gorszej pozycji niż obecni gracze, zwłaszcza jeśli chodzi o większe wydarzenia, gdzie frakcje z pomocą graczy będą walczyć o kontrolę nad Cyrene. Podczas miękkiego startu gracze będą mogli odkryć rzeczy, które nowoprzybyli będą musieli rozpracować sami po premierze. Czy będą zastosowane jakieś techniki, które zapewnią, że gdy gra wystartuje, każdy będzie miał tę samą wiedzę? Ed Robles 3.: To dobre pytanie. Zastanawialiśmy się nad tym już od dłuższego czasu. Na obecną chwilę naszym jedynym rozwiązaniem jest ograniczenie serii misji , którą nazwaliśmy "The Epic Chain Mission". Są to misje, które prowadzą do ekskluzywnej zawartości, która może rozpocząć wydarzenia zmieniające oblicze Cyrene. Z drugiej strony, udostępnimy wystarczająco dużo, aby rozruszać wydarzenia na Cyrene. Na przykład misje, które zapoznają graczy z historią Cyrene i przeniosą ich w pewne obszary. Osobiście nie widzę nic złego, w tym, że gdy zaczną pojawiać się nowi gracze, niektórzy będą wiedzieć ciut więcej od nich. Jedną z zalet społeczności Entropia Universe jest to, że wszyscy chętnie pomagają nowym graczom. Oni są prawdziwymi pionierami, którzy przygotują scenę dla kolejnych pokoleń graczy na platformie EU. EP: Czy podczas miękkiego startu, zostanie również uruchomiony obszar dla nowoprzybyłych na Cyrene? Gracze, którzy pojawią się na Cyrene w tym czasie nie są publiką docelową, lecz mogą być dobrym sposobem na przetestowanie obszaru dla nowych graczy i/lub łańcucha misji. Ed Robles 3.: Mamy przygotowane wszystko dla graczy śledzących informacje o Cyrene od jakiegoś czasu oraz dla tych, którzy będą nowi w Entropia Universe. Może ich nie być zbyt wielu, lecz ważne jest, by się nimi zaopiekować. Tym oczywiście zajmą się również międzyplanetarni podróżnicy. EP: Czy oznacza to, że są dwa różne systemy dla nowych graczy? Ed Robles 3.: Misje początkowe będą identyczne, będzie brakować jedynie misji Epic Chain, zostaną one uruchomione w A.R.C. (Acacia Rebirth Corps) obozach, które zostały przygotowane dla graczy. EP: Wspominałeś, że obecnie premiera jest planowana na Comic Con, który ma miejsce pomiędzy 12 a 15 czerwca w San Diego, Kalifornia. Czy możesz ujawnić część planów na Comic Con? Czy będzie transmisja, specjalne wydarzenia w grze, itp.? Czy będą równocześnie w innym miejscu jakieś inne wydarzenia promujące wydanie Planet Cyrene, czy też skupicie się na Comic Con i reszta świata dowie się o tym stamtąd? Ed Robles 3.: Niestety obecnie nie mogę wypowiadać się na temat marketingu. Mogę jednak zapewnić, że mamy wspaniały zespół oraz strategię międzynarodowej kampanii marketingowej. EP: Gdy Cyrene wystartuje, czy wszystkie systemy będą już uruchomione? Arkadia była zmuszona wystartować bez systemu poszukiwania skarbów. Czy Cyrene będzie musiała stawić czoła podobnym przeszkodom? Ed Robles 3.: Wszystko, co mogę teraz ujawnić, to fakt, że są pewne systemy, które chcielibyśmy mieć przed premierą. Zostaliśmy poinformowani, że systemy te będą dostępne dla wszystkich Planet Partners. Jak wiesz, MindArk obecnie pracuje nad nowym systemem awatarów i zostało w to włożone wiele wysiłków. Zgadzamy się również, ze jest to bardzo ważne dla każdego. Powiem jednak, że otrzymaliśmy wiele systemów, o które prosiliśmy i MindArk zapewnił nam wiele aspektów, nad którymi możemy pracować. Po prostu potrzeba czasu, by nauczyć się tych systemów i wykorzystać ich pełny potencjał. EP: Niektórzy sugerowali, że miękki start nie jest optymalną metodą wydania gry. Co o tym sądzisz? Ed Robles 3.: Nie podzielam tej opinii, jednak wiem, jakie są jej przyczyny. Jest to coś, o czym już mówiłem i powiem ponownie, priorytetem dla Cyrene jest sprowadzenie zupełnie nowych graczy. Chociaż obecnie nie mogę ujawnić szczegółów, zawsze zakładaliśmy start z zerową ilością początkową graczy. Rozumiem, że może się to wydawać nie najlepsze z punktu widzenia obecnych graczy, lecz na prawdę jest to najlepsze dla każdego. Uważam, że niektórzy gracze przyjdą, spędzą trochę czasu na Cyrene i opuszczą grę. Jednocześnie sądzę, że część graczy uczyni z Cyrene swój nowy dom. Ci gracze będą pomagać nowym graczom, którzy wyruszą eksplorować pozostałe planety i sami dokonają wyboru. Więc by powiodło się każdemu z nas, musimy kontynuować rozbudowę bazy graczy, a gracze pójdą tam, gdzie im się spodoba najbardziej. Musimy to uwzględnić podczas premiery, jeśli dla niektórych oznacza to, że miękki star nie jest rozwiązaniem optymalnym, być może tak jest. Dla innych może być to przygoda w roli pioniera, która doprowadzi ich do roli mentora nowych generacji graczy, którzy przyjdą do EU, jako wybranej gry MMO. Wszystko zależy od gracza. EP: Powiedziałeś, że Cyrene przyjęło założenie zerowej początkowej bazy graczy. Mógł byś powiedzieć, na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski? Ed Robles 3.: Przyjęliśmy to założenie, ponieważ każdy Planet Partner powinien wprowadzić własną bazę graczy. Choć wiemy, że gracze będą podróżować pomiędzy planetami, wiemy również, że bez rosnącej liczby graczy będziemy jedynie okaleczać istniejący system. Musimy więc założyć, że Cyrene będzie potrzebować własnej rosnącej, żyjącej i podróżującej po Entropia Universe bazy graczy. W przeciwnym wypadku, jedyne co zrobimy to rozrzedzenie graczy, co spowoduje więcej krzywdy niż pożytku. Więc skupiamy się na tym, co unikalne i zaoferuje naprawdę nowe przeżycia, które przyciągną graczy nie zainteresowanych do tej pory EU. EP: W ostatnim artykule MMORPG poświęconym Cyrene napisano "osoby rejestrujące się jako awatary unikalne dla Cyrene otrzymają podczas wydarzeń promujących grę dostępne tylko na Cyrene prezenty", wskazując przez to, że obecni gracze nie mogą otrzymać tych upominków z powodu zasady "jednego awatara". Czy oznacza to, że obecni gracze nie będą mieli dostępu do tych gadżetów? Ed Robles 3: Obecnie wszystkie planety rozdają specjalne prezenty. Gracze z tych planet otrzymują wspomniane prezenty, gdy są z danej planety. Jest to coś, co ma miejsce od dawna. Gdy wspominamy o tym, po prostu mówimy naszym nowym graczom, że istotne jest zapisanie się jako mieszkanie Cyrene, by móc brać udział w tych wydarzeniach. EntropiaPlanets dziękuję Ed'owi Robles'owi za wywiad. Mamy nadzieje, że rozwiąże to cześć wątpliwości związanych z miękkim startem. Wywiad pochodzi z Entropia Planets, oryginalny tekst dostępny tutaj.

Komentarzy: 4

Pokaż innym: